wtorek, 29 września 2015

Kurczak w stylu tandoori

Efekt przeszedł moje oczekiwania! Na początku bałam się, że udka mogą wyjść zbyt suche, ponieważ mają być pieczone na ruszcie, a zawsze piekłam w naczyniu z przykrywką. Jednak mięso było pieczone w wysokiej temperaturze oraz spędziło w marynacie 2 dni i skruszało, a dzięki temu było soczyste i pikantne.


Składniki:

  • 4 udka z kurczaka, z kością, bez skóry
  • sól
  • sok z połowy cytryny


marynata:

  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 cebula
  • 1 świeża papryczka chilli
  • 1 łyżka świeżego startego imbiru
  • 1 duży ząbek czosnku
  • przyprawy, po 1 łyżeczce: mielonego kminu rzymskiego, mielonej kolendry, słodkiej papryki, garam masala, kurkumy
  • świeżo mielony pieprz
Przygotowanie:
Udka myjemy i obieramy ze skóry. Wykonujemy dwa nacięcia mięsa aż do kości, umieszczamy udka w szklanej misce,  nacieramy solą i skrapiamy cytryną.
Marynata: W blenderze miksujemy wszystkie składniki.

Udka zalewamy marynatą i wkładamy do lodówki na 12-24h (ja trzymałam 2 dni)

Piekarnik rozgrzewamy do 230 st. Blachę wykładamy folią aluminiową. Na folii układamy ruszt, natłuszczamy. Układamy udka. Pieczemy bez odwracania 1h15min, aż mięso będzie miękkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz