czwartek, 14 sierpnia 2014

Roladki cielęce nadziewane szpinakiem i ricottą

Dzisiaj znowu sięgnęłam do przepisu z kuchni francuskiej, dlatego że miałam do przygotowania udziec cielęcy. Jest to bardzo delikatne mięso, które wymaga odpowiedniej oprawy. Zaczynajmy!







Składniki (na 3 porcje):
  • 0,5 kg cielęciny (ja użyłam udźca)
  • 250 g świeżego szpinaku
  • 200 g świeżego serka ricotta
  • 100 ml białego wytrawnego wina (u mnie to był miód pitny)
  • 2 łyżki śmietany kremówki
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • pieprz
  • sól

Zacznijmy od przygotowania nadzienia:
Szpinak myjemy, a następnie blanszujemy przez 
3 minuty we wrzątku. Odcedzamy. Czekamy aż lekko przestygnie, kroimy w paseczki i umieszczamy w misce. Dodajemy ricottę, pieprz, sól i mieszamy.

Cielęcinę dzielimy na kawałki, które ubijamy. Muszą mieć odpowiedni kształt, żeby można było je zawinąć w roladki. Nadziewamy mięso, kładąc około 1 łyżkę nadzienia.
Spinamy. 


Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę masła klarowanego, kładziemy roladki i smażymy po 2-3 minuty z każdej strony. Następnie wlewamy wino i dusimy roladki około 45 minut do godziny (aż będą delikatne i miękkie). Na koniec dodajemy śmietankę i dusimy chwilę do połączenia smaków.

Podajemy z młodymi ziemniaczkami i surówką z kapusty pekińskiej.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz