poniedziałek, 8 lutego 2016

Kasza jaglana z parmezanem i ratatouille

Pomysł na obiad. Sesja w pełni, a ja wzięłam się za odkrywanie nowych przepisów. Dość długo w mojej szafce leży kasza jaglana, jednak nie miałam pomysłu jak ją przyrządzić. Początkowo miało być na słodko-śniadaniowo, jednak rano zwykle nie ma czasu na przygotowanie pracochłonnego śniadania. Dlatego zdecydowałam się na wersję wytrawną, którą podam na obiad. Zapraszam do wypróbowania!







Składniki:

  • 50 g kaszy jaglanej 
  • 25 g startego parmezanu
  • 1 mała cukinia
  • 1 mały bakłażan
  • 1 cebula
  • 1/2 papryki czerwonej\
  • 1 puszka pomidorów krojonych
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego
  • tymianek
  • sól 
  • pieprz
  • 500 ml bulionu

Przygotowanie:
Kaszę dokładnie płukamy na sitku naprzemiennie ciepłą i zimną wodą. Następnie zalewamy bulionem i gotujemy 45 minut pod przykryciem na wolnym ogniu, od czasu do czasu mieszając.
Przygotowujemy ratatouille: Na patelni rozgrzewamy olej, wkładamy pokrojoną cebulę, po chwili do dajemy resztę pokrojonych w kostkę warzyw. Smażymy. Wrzucamy pomidory z puszki i doprawiamy do smaku. Gotujemy dalej bez przykrycia do momentu aż kasza będzie gotowa.
Do ugotowanej kaszy wrzucamy parmezan (trochę zostaw do posypania) i mieszamy.
Wykładamy do miseczki, na kaszę nakładamy 4 łyżki ratatouille i posypujemy resztą parmezanu.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz