sobota, 24 lutego 2018

Kotlety schabowe najlepsze

Dzisiaj przepis na idealne, miękkie w środku, chrupiące z zewnątrz kotlety schabowe.
Lubię eksperymentować w kuchni, ale czasem mam ochotę na tradycyjny obiad.







Składniki:

  • 500 g schabu (z kością lub bez)
  • 1 łyżka smalcu (koniecznie! ja użyłam gęsiego)
  • bułka tarta
Marynata:
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka mąki (użyłam żytniej)
  • 1 jajko
  • pieprz
  • sól/u mnie Jarzynka z solą morską (bez glutaminianu sodu)
Mięso myjemy, kroimy w plastry, rozbijamy na cienkie kotlety. 
W miseczce mieszamy mąkę, jajko, przyprawy oraz przeciśnięty przez praskę czosnek.
Odstawiamy na min. 24 godziny do lodówki.
Następnego dnia panierujemy w niewielkiej ilości bułki tartej i smażymy na smalcu po około 15 minut z każdej strony, na wolnym ogniu, uważając, aby się nie przypaliły.

Podajemy z ziemniakami i dowolną surówką/mizerią.

2 komentarze: